המרפאה הניידת , וטרינר עד הבית , וטרינר ביקור בית

וטרינר נייד , וטרינר עד הבית , וטרינר ביקור בית
מרפאה וטרינרית ניידת, וטרינר נייד, וטרינר עד הבית

FacebookTwitter


דף הבית >> דפי מידע >> שבב זיהוי לכלבים

שבב זיהוי לכלבים

שבב הזיהוי האלקטרוני לכלבים מהווה שיטת סימון מודרנית הנפוצה כיום במדינות רבות. בעבר, בעלי כלבים השתמשו בתגיות זיהוי פשוטות בצורת דסקית מעוצבת שהולבשה על קולר הכלב. לשיטה זו היו חסרונות רבים: תג הזיהוי נטה ליפול ולאבד, התג נשחק ולא ניתן היה לקרוא את הכיתוב, הסרת התג מנעה את יכולת השימוש בו לצרכים משפטיים ועוד. כל אלו הקשו על זיהוי הכלב ואיתור בעליו.
 
מדוע צריך את שבב הזיהוי לכלב?
הצורך בסימון כלבים על ידי שבב זיהוי אלקטרוני עלה ממספר סיבות:
1. הצורך בהשבת כלבים שאבדו או נגנבו אל בעליהם החוקיים.
2. ישוב מחלוקות משפטיות המתעוררות בנוגע לבעלות על כלבים.
3. הצורך ברישום אוכלוסיית הכלבים והסדרת נושא חיסוני הכלבת.
3. לצורך אכיפת החוק כנגד בעלים הנוטשים את כלביהם או עוברים על חוק צער בעלי חיים בשל תנאי החזקת הכלב.
 
האם חובה לסמן כלבים בשבב זיהוי?
החוק במדינת ישראל כיום מחייב בעלי כלבים לסמן את כלביהם בשבב זיהוי אלקטרוני בעת מתן חיסון כלבת ראשון לחייהם (שגם הוא הכרחי על פי חוק). החדרת השבב היא למעשה תנאי לקבלת רישיון החזקת כלב מהרשות המקומית.
 
מהו השבב וכיצד הוא מוחדר לכלב?
שבב הזיהוי הוא שבב זעיר המושתל מתחת לעורו של הכלב ומשמש לצורך סימון וזיהוי כלבים. כל שבב מכיל קוד ייחודי אשר ילווה את הכלב כל חייו. מספר הקוד בשבב אינו ניתן לשינוי ו\או לשכפול. השבב הינו בגודל קרוב לשל גרגר אורז והוא מוחדר על ידי וטרינרים באופן סטרילי באמצעות מזרק חד פעמי מיוחד ומחט הגדולה במעט מהמחט בה משתמשים באופן שגרתי במרפאות הוטרינריות. התהליך מהיר ואינו כרוך בכאב או סבל למעט דקירת המחט.
 
האם השבב עלול להזיק?
מרגע החדרת השבב – הוא נמצא מתחת לעור הכלב ונוכחותו אינה מורגשת על ידיו ואינה גורמת לנזק או אי נוחות. לעיתים קיימת "נדידה" של שבבים ממקום הזרקתם (לרוב מדובר בגלישה לכיוון אזור גוף תחתון בהשוואה למיקום ההזרקה). אין שום נזק בעקבות נדידה זו.
 
ומה בעצם קורה במידה והכלב נאבד?
כאשר כלב משוטט יאסף למרפאה וטרינרית מקומית או לוטרינר עירוני - הוא יסרק על ידי מכשיר המסוגל לקרוא את השבב. בעת הסריקה מתקבל בתוך שניות על צג קורא השבבים מספר הקוד הייחודי של השבב. עם מספר קוד זה ניתן לגלוש לאתר המרכז הארצי לרישום כלבים. באתר זה ניתן על ידי הקלדת קוד השבב למצוא מידע אודות הכלבים הרשומים ברשויות המקומיות השונות בישראל וכן לאתר את פרטי בעלי הכלב באופן מהיר ויעיל.
יש לציין שמספר הטלפון של הבעלים אינו מופיע באתר אך ניתן לאתרו באתרים שונים אחרים כדוגמת אתר בזק לפי שם וכתובת הבעלים. מסיבה זו, בכדי לשמור על יעילות שבב הזיהוי – יש לדאוג לעדכן את המאגר בכל שינוי בפרטי בעלי הכלב (על ידי פניה לוטרינר העירוני באזור מגוריכם).
 
לסיכום –
סימון כלבים בשבב זיהוי אלקטרוני מהווה דרך בטוחה ונטולת סיבוכים המאפשרת זיהוי כלבים. התהליך מהיר, יעיל ומסייע לוטרינרים ולרשויות להשיב כלבים אבודים לבעליהם ביתר קלות.
שירות  המרפאה הניידת מאפשר את הסימון בשבב הזיהוי גם בביתכם. לפרטים נוספים ויעוץ ניתן לפנות בעל עת לצוות המרפאה.

לחזרה לדף הבית לחצו כאן.

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים